Köszöntő
Tisztelettel és szeretettel köszöntöm látogatóinkat iskolánk honlapján!
Zsadányban 1606-ban a bécsi békekötés idején Bocskai István nagy fejedelmünk alatt
megalakult a református egyház. Valószínű, hogy a debreceni zsinat után (1657) jött ide
iskolamester, praeceptor. Az iskolamesterek szinte évente váltották egymást. Külön volt
„fitanító”(fiúk tanítója) és lányok tanítója. A gyermekek szaporodtával szükségessé vált
iskolák felállítása és újonnan szervezett nevelők beállítása. 1779-től kezdve nagyon hosszú
időn át mégis csak két tanítója volt Zsadánynak. A tantermek iskolapadlója olajos volt, előbb
kemence később vaskályha szolgálta a fűtést. A gyerekek a tarisznyájukban paptáblát és
palavesszőt hordtak. Az iskolában délelőtt és délután is folyt tanítás. Minden reggel templomi
énekkel kezdték a napot. A Zsadányi Református Népiskolát ugyanúgy, mint a község más
intézményeit 1944.október 6-án érte a felszabadulás. A felszabadulása után az iskola neve
Zsadányi Református Általános Iskola lett. Ebben az időben a tanulók létszáma 300-500
között változott. Önálló osztályként működött az első és a második osztály, összevonva pedig
a 3-4. és a felső tagozat.1948 őszén megtörtént az iskola államosítása, az iskola neve Állami
Iskola lett. A folyamatosan növekvő tanulói létszám miatt 1964-ben a községi Tanács
segítségével még két tanterem épült.1972/73-ban szegregáltan megindult a „kisegítő oktatás”
az intézményben. A különböző képességzavarokkal és tanulási problémákkal küzdő
gyerekeket oktatták itt, esélyt adva nekik is a továbbtanulásra. az 1990-es években két
iskolatelepen folyt az oktatás. Innentől kezdetét vette a központi épületnél a tanterem bővítési
munka, melynek révén 6 tanteremmel növekedett az iskola és így egy helyre koncentrálódott
az oktatás.
Az intézmény jelenlegi helyzetének működésének bemutatása alapfeladatonként, a pedagógiai
program meghatározó elemei, az intézmény egyedi jellemzői, erősségei:
Intézményünk fenntartó váltását követően, 2012. szeptember 1-től, meghagyva addigi
arculatát a normál tanterv követelményeit szem előtt tartva.
Alapvető célunk: Olyan feltételeket igyekszünk teremteni, és olyan munkát végezni, hogy
tanulóink testileg – lelkileg egészséges, felelős közösségi emberként tudjanak élni a
mindennapokban.
- Kiemelt feladatnak tekintjük a tanulókra való személyes odafigyelést, a személyre
szabott foglalkozást mind a tehetséggondozás, mind a felzárkóztatás terén.
- Arra törekszünk, hogy iskolánkban jó hangulatban, szép környezetben tanuljanak a
gyerekek. Tevékenységünket szolgálatnak tekintjük, melyet a társadalmi és a partneri
igényeknek megfelelően szeretetteljes, keresztyén légkörben végzünk.
- Kiemelt feladatnak tartjuk, hogy az egészséges életmód megismert elemei épüljenek
tanulóink személyiségébe.
- Célunk: a szilárd alapkészségek kialakítása mellett megtartani, keresni a szépet, a jót,
az érdekeset, a hasznosat; kedvvel, örömmel szerezni az ismereteket; s kitartással eljutni a
kitűzött célig.
- Azért dolgozunk, hogy diákjaink harmonikus, kiegyensúlyozott, a felnőttek világában
boldogulni tudó emberekké váljanak. Olyanokká, akik a megszerzett tudást értéknek tekintik
és használják. Akik egyéni értéknek tekintik boldogulásukat, a családjukat, a nemzetüket, a
keresztyén egyházat és az emberiséget szolgálva tudják elérni, önmagukat és környezetüket
mindig fejlesztve, jobbítva.
- Arra törekszünk, hogy ápoljuk, tovább vigyük hagyományainkat, a családi tradíciókat,
a felelősségtudatot, a felnőttek tiszteletét, a szülőföld, a szabadság, a keresztyén értékek, a
munka szeretetét.
Fő értékeink között tartjuk számon, az alapfokú művészeti oktatást,/néptánc, képzőművészet/,
hangszeres oktatás, szakköri formában nyelvek oktatása, gyógytestnevelés és logopédia
biztosítása a rászorulóknak.
Kiemelt feladataink:
Hit- és erkölcstan oktatása1-8. évfolyamon
- Egyházi ének oktatása 5-6.évfolyamon
- 2. idegen nyelv tanulásának lehetősége szakköri formában
- Tanulóink művelt, jellemes keresztyén emberekké, az egyetemes emberi értékek
tisztelőjévé nevelése
- Középiskolára felkészítő foglalkozások magyar és matematika tantárgyakból 8. évfolyamon,
- Országos kompetenciamérés előkészítése 6. és 8. évfolyamon
- Színes szabadidős programok szervezése
- A tanulói fegyelem következetes erősítése, a tanulók neveltségi szintjének javítása
- Pályázati lehetőségek figyelemmel kísérése, pályázatokon való aktív részvétel.
- Változatos tanórán kívüli, egyéb foglalkozások (szakkörök) beindítása.
- Intézményünk jó hírnevének erősítése.
- Tehetséges tanulóink képességfejlesztése, versenyekre való felkészítése.
- Sajátos nevelési igénnyel és beilleszkedési, magatartási, tanulási nehézséggel rendelkező
tanulóink felzárkóztatása.
A további információk eléréséhez a honlapunkon jó böngészést kívánok!
Polgári József intézményvezető